maanantai 9. heinäkuuta 2012

Lomareissu nosti lämpöä

Auton takapenkillä makoili onnellinen pikkumies. Kertoi rakastavansa äitiään ja minua. Poika sanoi sen odottamatta, parin tunnin hiljaisen autoilun lomassa keskellä Etelä-Pohjanmaata, ilman sen kummempaa syytä.

Parisuhteen kesäkuun matala keskilämpötila on nousussa kun siirryttiin heinäkuulle. Vaikka vain vaimo pitää ulkomaan matkoista, minä en, minä haluaisin hieroa, vaimo ei pidä hieromisesta, minun tekisi mieli poltella tuoksukynttilöitä, vaimo saa niistä päänsärkyä, minä saan fiiliksen kattoon punkilla, vaimo ei voi sietää sitä renkutusta, silti en parempaa ystävää voisi kuvitella. Kun arkiseen keskusteluun sujahtaa tahatonta komiikkaa, hiukset tuoksuu kodilta ja taito nauraa itselleen on aina läsnä ja hän on kauniskin vielä, raskaana ja todennäköisesti  minulle niin menneet matalapaineiset ajanjaksot tuntuvat vähän kummallisilta, vaikkakin tarpeellisilta. Enhän eläisi päivääkään ilman yötä.

Lomareissun matkaraporttia ei ole nyt syytä kirjoittaa kun seuraukset ovat tässä. Lämpötila nousee ja elohopea kipusi vaimoni kainalossa reippaasti yli 37 °C  





Pojan ensimmäiset luontokuvat lomareissulla



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti