sunnuntai 19. elokuuta 2012

Loppuviikosta kaikki sujuu kuin rasvattu

Kaleva 19.8.2012
Leijona
"Muistatko Liisan seikkailut ihmemaassa? Välillä hän oli liian pieni ja seuraavana hetkenä aivan liian suuri. Viikon alku menee sinulla tuon "sopivan koon" etsimiseen, sillä elämän tilanteesi vaihtelee paljon. Onneksi loppuviikosta kaikki sujuu kuin rasvattu."
Luin aamulla ajankulukseni Kalevan Sunnuntai-liitettä. Horoskoopit ovat yleensä aika mitättömiä, mutta tämä sai miettimään. Mitä enemmän pureskelin tätä leijonan tähtimerkkiin liittyvää ennustetta, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että meidän perheen kohdalla tässä saattaa olla aikatauluvirhe.

Poika syntyi tällä viikolla 11 vuotta sitten leijonan tähtimerkkiin. Juttelin vaimoni kanssa, että minulla ikä neljännen - ja viidennen luokan välillä oli vaikein. Murrosikä tuli aikaisin. Muistan kuinka hankala oli kun toisaalta piti olla kovasti jo isoa miestä koulussa ja kavereitten kanssa, mutta kotona äidin pieni ja kiltti pullahiiri. Muistan opettajan, joka taisi silloin taistella oman herännäisyytensä kanssa ja minä omissa kasvukivuissani haistoin veren helposti. Opettaja oli vietävissä ja itketettävissä mielen määrin. Minä olin iso ja kova jätkä. Taisin päästä tällä rohkealla ja ilkeällä käytöksellä jotenkin piireihin. Olin kokovartalo kikkeli jälkeenpäin mietittynä. Olin iso kokoinen, mutta  ihan pieni lapsi vielä. Vahva kasvattaja ei välttämättä olisi murtunut minun kovuuteni kanssa. Olisin saanut pitää paikkani lapsen roolissa hiukkasen pitempään. Voi kuinka tasapainoinen ja vahva ihminen minusta olisi tullutkaan.

Meillä poitsulla voi olla samoja oireita. Haasteeksi nousee kotona, että en voi tietää kuinka hän käyttäytyy muualla. Viitteitä siitä, että kirjoilua ja kovanaama vammailua on jo tapahtunut, mutta mutta...Onneksi horoskooppi sanoi, että se menee loppuviikosta ohi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti